C++ Niszczenie obiektów
delete pFoo
/// konieczenie pFoo musi być wskaźnikiem.
// dokonuje się wszystkie czynności potrzebne do zniszczenie obiektu reprezentowanego
// przez wskaźnik:
// *wywołanie destruktora
// *zwalnianie pamięci zajętą przez obiekt, który kończy wtedy definitywnie swoje istnienie
Co się dzieje wtedy z wskaźnikiem do tego obiektu?
Nadal wskazuje on na miejsce w pamięci, w którym jeszcze niedawno egzystował obiekt. Wszelkie próby - odwołanie się do tego obszaru skończą się więc błędem, zwanym naruszeniem zasady dostępu (ang. access violation , awaryjne zniszczenie programu)
/// konieczenie pFoo musi być wskaźnikiem.
// dokonuje się wszystkie czynności potrzebne do zniszczenie obiektu reprezentowanego
// przez wskaźnik:
// *wywołanie destruktora
// *zwalnianie pamięci zajętą przez obiekt, który kończy wtedy definitywnie swoje istnienie
Co się dzieje wtedy z wskaźnikiem do tego obiektu?
Nadal wskazuje on na miejsce w pamięci, w którym jeszcze niedawno egzystował obiekt. Wszelkie próby - odwołanie się do tego obszaru skończą się więc błędem, zwanym naruszeniem zasady dostępu (ang. access violation , awaryjne zniszczenie programu)
Komentarze
Prześlij komentarz