C++ Wskaźniki na obiekt

cFoo* pFoo // pFoo wskaźnik na obiekt cFoo

pFoo = new cFoo //
//tworzenie nowego obiektu:
// *przydzielenie odpowiedniej ilości pamięć dla naszego obiektu
// *wywołanie konstruktora klasy

CLamp* pLamp1 = new CLamp // stworzenie nowego obiektu klasy CLamp i stworzenie do niego wskaźnika pLamp1

CLamp* pLamp2 = pLamp1 // przepisanie drugiego wskaźnika pLamp1 do obiektu klasy CLamp

Wskaźnik na obiekt jest jedynie odwołaniem do niego. Wykonanie przypisania do wskaźnika może więc co najwyżej skopiować owo odwołanie, pozostawiając  docelowy obiekt całkowicie niezmieniony

- > operator wyłuskania dla wskaźników

pLamp1 -> Wlacz(); // wywołanie metody klasy CLamp za pomocą wskaźnika pLamp1 dla obiektu, który ten wskaźnik wskazuje


Operator kropki (.) pozwala uzyskać dostęp do składników obiektu zawartego w zmiennej obiektowej

Operator strzałki (->) wykonuje analogiczną operację dla wskaźnika na obiekt.


Łączność pomiędzy obiektami

Sposób, w jaki łączą się obiekty : jeden z obiektów powinien posiadać pole, będące wskaźnikiem na drugi obiekt. Ów drugi koniec łącza może, jak wiemy, istnieć w dowolnym miejscu w pamięci, co więcej - możliwe, jest, by "dochodził do niego więcej niż jeden wskaźnik".

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kubernetes

Helm

Ansible Tower / AWX